כל מה שכדאי לדעת על דיאטה קטוגנית

אחת המטרות של תזונה קטוגנית היא להוריד מהר וביעילות במשקל. לכן התפריט התזונתי הרלוונטי נקרא דיאטה קטוגנית ובגלל זה גם קיימים כלים שונים שבהם משתמשים על מנת ליהנות מהיתרונות שלו. עם זאת, הדרך היחידה להפיק תועלת מתפריט מסודר של דיאטה קטוגנית היא להכיר לעומק את המאפיינים. לאחר מכן, ניתן לבדוק באיזה אופן יהיה הכי נוח ופרקטי לשלב מרכיבים של דיאטה קטוגנית בתפריט היום יומי.

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שמדובר על תפריט דל בפחמימות ועשיר בשומנים. זה אמנם נשמע מוזר בהקשר של ירידה במשקל, אבל דיאטה קטוגנית מתמקדת בניסיון לגרום לגוף לשחרר לזרם הדם קטונים, כדי שתאי הגוף ינצלו אותם כמקור לאנרגיה זמינה. במילים אחרות, דיאטה קטוגנית מונעת מהגוף אפשרות לפרק את הגלוקוז המגיע מהפחמימות ולכן הוא מתחיל לפרק את תאי השומן.

מה אוכלים ולא אוכלים בשביל להשיג את התוצאות של דיאטה קטוגנית?

התמדה היא מילת המפתח בכל סוג של דיאטה, אך עם דיאטה קטוגנית היא עוד יותר חשובה. הסיבה לכך היא שבמהלך דיאטה קטוגנית צריך לוותר על המון סוגים שונים של מאכלים – שחלקם גם נחשבים בריאים. בין היתר, מדובר למשל על תפריט שמחייב ויתור על מאכלים כמו דגנים, תפוחי אדמה, ממתקים ואפילו פירות.

מנגד, כן צריך לדאוג לגיבוי בתפריט של מאכלים עתירי שומן ובהם שמן, חמאה, טחינה ואבוקדו. כמו כן, אפשר לשלב בתפריט של דיאטה קטוגנית גם חלבונים שקיימים בביצים, בשר, דגים וגבינות. אז כדי להתמיד בתפריט של דיאטה קטוגנית, חשוב לבנות אותו נכון ובמידת הצורך גם להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. כך מגדילים את הסיכוי להשיג תוצאות טובות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה