נקודות חן חדשות

נקודות החן הן נקודות שכולנו מכירים אך לא כולנו יודעים מאין הם באות. נקודות חן הם נקודות שנוצרות בגלל ריכוז מלנין גבוה באזורים מסוימים. המלנין מיוצר על ידי תאים שנקראים מלנוציטים כאשר התפקיד העיקרי שלו הוא להגן עלינו מפני קרינת השמש. נקודות חן הן טבעיות לחלוטין וגם נקודות חן חדשות לא אמורות להלחיץ יותר מידי. עם זאת, נקודות חן חדשות יכולות להעיד על משהו שמתרחש בעור שלכם כמו למשל התחלקות בלתי מבוקרת של מלנוציטים ורק רופא עור יוכל לספר לכם מהי האמת והאם אתם צריכים להיבדק.

מה זה אומר נקודות חן חדשות?

נקודות חן חדשות נוצרות במהלך כל החיים שלנו והן יכולות להיות שגרתיות לחלוטין. הנקודות נוצרות כתוצאה טבעית של ייצור המלנין בגוף ולפעמים הנקודות יכולות להעיד על בעיה. חלוקה מוגברת של מלנוציטים יכולה לגרום לגידול שמתחיל בכמה מילימטרים וגדל במהירות עד שהוא נסחף בעזרת בלוטות הלימפה לאיברים אחרים. מחלה זו נקראת מלנומה והיא מוכרת ביותר בישראל כאשר אחוז הלוקים בה גבוה מאוד בעיקר בגלל השמש החזקה שפוקדת אותה בעיקר בחודשי הקיץ. המלנומה יכולה להיות מטופלת במהירות על ידי כריתה של אותה רקמה נגועה אך בשלביה המתקדמים הסיכויים להירפא קלושים.

האם יש צורך לחשוש מנקודות חן חדשות?

אין מה לפתח חשש מנקודות חן חדשות ובדיקת אצל רופא עור אמורה לעזור לכם להבין האם אתם בקבוצת סיכון. אם אתם בהירי עור, בעלי נמשים או עובדים בשמש באופן יום יומי חשוב שתדעו שאתם בקבוצת סיכון. קבוצת הסיכון היא קבוצה סטטיסטית לחלוטין ואין הדבר אומר שנקודות חן חדשות יהיו בעייתיות אך בכל זאת אין ממה לחשוש בטח עד שהרופא יאשר שיכול להיות שישנה בעיה שצריך לבדוק לעומק על ידי מעבדה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה