תביעות נזיקין

חוק תביעות נזיקין

על פי החוק במדינה אדם הנפגע כתוצאה מרשלנות או פגיעה פיזית זכאי לפיצוי כספי מהאדם הגורם או האחראי על הנזק. למשל תביעות נזיקין שנעשו על ידי בעל חיים, כמו נשיכת כלב נתונות לאחריות בעלי הכלב. תביעות נזיקין להן אחראי הגורם התוקף הן נזק גופני כתוצאה מתקיפה, הטרדה, הסגת גבול ורשלנות פיזית שנגרמת בעבודה או במוסד ציבורי אחר. מלבד זאת ישנן תביעות נזיקין שאינן חייבות להיות בעלות אופי של תקיפה. גם לשון הרע מזיקה או אחריות למוצר פגום תוך רשלנות שגרם לכשל בריאותי או נפשי. לפיכך, יש להוכיח בבית המשפט את התביעה ולהציג ראיות מתאימות לכך. לשם כך יש להיעזר בעורך דין לתביעות נזיקין.

עורך דין תביעות נזיקין

עורך דין המתמחה בסוג תביעות כזה יעניק ייעוץ והכוונה בכל הקשור להליך המשפטי ולזכויות הנפגע לקבלת פיצוי כספי בשל הנזק שנגרם לו. על עורך דין תביעות נזיקין להוכיח כי אכן קיים נזק אשר נוצר בעקבות הפגיעה. למשל, נזק ברכוש יכול להיות מוכח באמצעות שמאי או נזק פיזי באמצעות רופאים מומחים.

עורך דין מומחה

ניהול תביעות נזיקין חייבת להיות אצל עורך דין המומחה בסוגיות תביעות כאלו ולהיות מקצועי, בעל ניסיון ואמין. לפיכך, באמצעות עורך דין מומחה בעניין ניתן  להגיע לפשרה מבלי להגיע לבית המשפט.

תביעות מול ביטוח לאומי

במקרים של תביעות נזיקין מול ביטוח לאומי במקרים של תאונת דרכים או תאונת עבודה, עורך הדין ייצג את הנפגע מול ביטוח לאומי או חברת הביטוח הפרטית. כמו כן, עורך הדין ייצג את הנפגע גם במקרים של רשלנות רפואית מול בית החולים הציבורי או הפרטי. בנוסף, תלמידים אשר ניזוקו במסגרת הבית ספרית או חיילים שניזוקו בתאונה או רשלנות מול כוחות הביטחון.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה