הכל על עדשות מגע

עדשות מגע מיועדות לתיקון הראייה ולשורה ארוכה של צרכים רפואיים. מדובר על צמד עדשות, מתוכן מונחת כל אחת ישירות על גבי קרנית העין. בשנים האחרונות החל שימוש נרחב בעדשות גם לצרכי יופי. עדשות צבעוניות משוות לקשתית צבע שונה מהמראה הטבעי ולכן ניתן לשלב אותן עם דרישות אסתטיות. מעבר לכך, עדשות מגע קלאסיות ממלאות תפקיד הדומה לזה של משקפיים. הן עוזרות לתיקון ראייה בטווחים קצרים וארוכים והיתרון שלהן הוא קלות משקל. קשה לזהות את העדשות בעין בלתי מזוינת ורבים מעדיפים אותם מצרכי דימוי. בנוסף, לשם נוחות השימוש צבועות רוב העדשות בגוון כחלחל.

השימוש בעדשות והאופן בו הן מחליפות משקפיים

יותר מ-2% מאוכלוסיית העולם משתמשים כיום בעדשות. הסיבה העיקרית היא העדפה של עדשות מגע על פני הרכבת משקפיים. סיבות אחרות קשורות לעובדה שעדשות אינן צוברות אדים, הן מספקות נוחות רבה במהלך פעילות ספורטיבית והן מאפשרות שדה ראייה רחב יותר מאשר משקפיים. יתרה על כך, ישנם סוגים מסוימים של ליקויי ראייה אותם לא ניתן לתקן בעזרת משקפיים בלבד. ליקויים אלו דורשים התאמה של עדשות מגע על פי צרכים רפואיים ונתונים מדויקים. מבחינת אנשים הסובלים מתופעות קרטוקונוס לדוגמא, עדשות הן הדרך היחידה לתקן את הראייה.

סיווג עדשות והתפקיד של כל קטגוריה

הסיווג של עדשות מגע לפי ייעוד מעלה מספר קטגוריות. הקטגוריה הראשונה כוללת עדשות מתקנות ראייה, והיא מיועדת לאנשים אצלם קיים חוסר התאמה בין יכולת השתברות קרני האור בעין לבין אורך העין. הקטגוריה השנייה היא של עדשות קוסמטיות המיועדות כאמור לשינוי המראה החיצוני של העיניים, בעוד הקטגוריה השלישית היא של עדשות טיפוליות שייעודן הגנה על הקרנית לאחר פציעה או פגיעה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה