איך בונים תפריט של תזונת ספורט

תפריט של תזונת ספורט צריך להיות בנוי על התאמה לצרכים של כל אחד ואחת מאיתנו. כמובן שיש הבדלים כלליים בין התזונה של ספורטאים לבין התפריט המומלץ עבור גברים ונשים שלא עוסקים בפעילות גופנית, בין אם מטעמים של נוחות או בגלל הגבלות רפואיות, אבל התאמה אישית עדיין עומדת בראש סדר העדיפויות.

התאמה אישית של תזונת ספורט

יש כמה מאפיינים מיוחדים של התאמה אישית מבחינת האופן שבו בונים תפריט של תזונת ספורט. ראשית, מביאים בחשבון את לחץ הדם, את המדדים ואת שאר האלמנטים הפיזיולוגיים המשפיעים על הביצועים של הגוף מצד אחד ועל החוסרים או הצרכים שלו מצד שני.

שנית, תזונת ספורט אפקטיבית היא כזו שמתמידים בה. אז על מנת להגדיל את סיכויי ההתמדה, בונים תפריט עם מזונות ומאכלים שקל לנו להתחבר אליהם ושיכולים להיות זמינים עבורנו. בטווח הארוך, אלו בדיוק המאפיינים שעושים את ההבדל בין תזונת ספורט יעילה לבין בזבוז של אנרגיה ומשאבים.

יישום ההמלצות – איך עושים את זה?

השלב הפרקטי של תזונת ספורט כולל יישום של ההמלצות. בשביל להפוך את ההמלצות התאורטיות לתפריט תזונתי או לכל הפחות לתכנית פעילות גופנית, מביאים בחשבון את הדרישות שלנו ואת הצרכים השונים המשפיעים עלינו. בין היתר, כדאי למשל לבדוק איזה פעילות גופנית אנחנו רגילים לעשות ומה מאפיין אותה.

לאחר מכן, מתכננים את הפעילות ואת התפריט התזונתי שיתמוך בה לפי אורח החיים. אם יש למשל אלרגיות מיוחדות, כדאי להזכיר את זה בשלבים מוקדמים של בניית התפריט ולהימנע מהמאכלים הרלוונטיים. במידה ולא קיימות מגבלות מיוחדות, סביר להניח שהתפריט של תזונת ספורט יהיה גם מזין, גם אפקטיבי ובעיקר גם מאוד בריא עבורנו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה