עו"ד המכון הרפואי

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

מרב"ד, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הוא גוף ציבורי בעל סמכות לקיים בדיקות רפואיות לנהגים בהווה ולעתיד בעבור משרד הרישוי. משרד הרישוי מפנה נהגים שאינו בטוח לגבי כשירותם הפיזית, המנטלית או הנפשית לנהוג, לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במכון מועסקים מגוון רחב של אנשי מקצוע, ולכולם, בין אם מדובר בפסיכולוג המכון הרפואי, פסיכיאטר המכון הרפואי או עו"ד המכון הרפואי, מטרה משותפת – איתור אזרחים בעלי לקות או חשש ללקות שעשוי להשפיע על יכולות הנהיגה שלהם, ועל ביטחון משתמשי הכביש.

כיצד מתקבלות החלטות המכון הרפואי?

מגוון רחב של נבדקים מגיעים אל המכון הרפואי. סטטיסטית, רובם נהגים בהווה, שזומנו לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים בגלל חשש לגבי כשל פיזי או נפשי, וספק לבי כשירות הנהיגה שלהם. מיעוט מהמגיעים למכון הרפואי הם מבקשי רישיון חדש מסוג רגיל או "אחר" כמו רישיון ציבורי או רישיון לכלי רכב כבד. במכון מתקיימות בדיקות שמטרתן הכרעה בדבר כשירות הנבדק –  בדיקות פסיכולוגיות שנערכות על ידי פסיכולוג ומטרתן הערכה פסיכולוגית ונפשית של הנבדק, ובדיקות פיזיות במטרה להעריך את הכשירות הפיזית של הנבדק. על סמך כלל הבדיקות ותוצאותיהן, מכון מחליט בדבר הכשירות של הנבדק לנהוג, ומעביר את החלטתו ואת כלל המידע אל עו"ד המכון הרפואי. עו"ד המכון הרפואי הוא זה שייצג את המכון בועדת הערר.

עבודת המכון הרפואי

המכון הרפואי מגבש את עמדתו לגבי כשירות הנבדק על ידי דיווחים ממגוון גופים כמו משטרת ישראל, בתי המשפט, משרד הרישוי ואפילו רופאים פרטיים ורופאים בקופות החולים, ועל ידי מסקנות פנימיות שיצר המכון עצמו מהבדיקות הפיזיות, המנטליות או הנפשיות, שביצע. אם החלטת המכון היא כי הנבדק אינו כשיר לנהיגה, רישיונו יישלל, ובזכות הנבדק לערער על ההחלטה להגיש ערעור לועדת הערר אל מול עו"ד המכון הרפואי.

A female driving on a highway.

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה