תוספות בנייה

מרחיבים את הנכס בעזרת תוספות בנייה

דרך נפוצה ופופולארית להרחבת שטח הנכס הנה באמצעות תוספות בנייה. תוספות אלו מתייחסות לכל הרחבת שטח קבועה, החל מהוספת מרפסת וכלה בהוספת חדר שירות צמוד. התוספות המדוברות מאפשרות לענות על צרכי הדיירים וכן להעלות את שווי הנכס. ודאי לא תופתעו לגלות כי הרחבה של הנכס בעזרת תוספות בנייה מצריכה קבלת אישורים והיתרים מן הרשויות המקומיות. במידה ואתם שוקלים לבצע תוספת לנכס שבבעלותכם, מומלץ להתייעץ תחילה עם מהנדס או שמאי מקרקעין שיוכלו לסייע לכם להעריך את היקף העבודות ועלותן.

האם יאשרו לי לבצע תוספת בנייה?

קבלת היתר עבור ביצוע תוספות בנייה כרוכה בלא מעט הליכים בירוקרטיים. על פי רוב, החוק נוהג לאשר תוספות באחד מתוך ארבעה מקרים נפוצים. ראשית, במקרים בהם זכויות הבנייה הראשוניות לא נוצלו באופן מלא בתהליך הבנייה הראשוני. שנית, כאשר תכנית בניין עיר (תב"ע) הרלוונטית מתירה תוספות אלו. שלישית, כאשר בעל הנכס מבקש להוסיף שטח שירות צמוד דוגמת חדר הסקה או חדר לפינוי אשפה. לבסוף, במקרים בהם בעל הנכס מעוניין להוסיף ממ"ד לדירתו (בעקבות לקחי מלחמת המפרץ).

לניצול שטח מיטבי – תוספות בנייה על הגג

ניצול מיטבי של שטח הנכס שבבעלותכם כולל חשיבה מחוץ לקופסא, ובמקרה זה – בחינת האפשרות לביצוע תוספות בנייה על הגג. תוספות אלו מתאימות הן עבור בעלי בתים פרטיים והן עבור בעלי נכסים בבנייני דירות משותפים. קבלת היתר לצורך ביצוע תוספת על הגג מתבצע לרוב כאשר התב"ע (תכנית בניין עיר) המעודכנת באוזר מאפשרת זאת. לצד זאת, גם במקרים בהם הדייר המתגורר בקומה העליונה מחזיק בבעלות על הגג ניתן לשקול מתן היתר זה. בבניינים משותפים יהיה על הדייר המתגורר בקומה העליונה לרכוש את הגג מכל יתר הדיירים במבנה בטרם קבלת ההיתר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה