מלנומה שטחית

אבחון מוקדם מציל חיים

כמה פעמים חשבתם לבדוק את עצמכם אך הייתם מאוד שאננים ובסופו של דבר עברו להם כמה שנים ובאמת גיליתם שלא היה לכם כלום? מצבים כאלו קורים לכולנו ומצד אחד אנחנו לא רוצים להרגיש פרנואידים או היפוכונדרים אך באותה מידה גם לא להזניח את הגוף שלנו. פעמים רבות, בחלק קטן מהסטטיסטיקה, אנשים הולכים לרופא בגלל בעיות קטנות והן הופכות להיות רציניות ואף מסתבר שאותו אדם הציל לעצמו את החיים בגלל שהוא היה ערני. בעיקר במדינת ישראל בגלל השמש החזקה שפוקדת אותנו בחלק ניכר מהשנה, הסיכוי לחלות בסרטן העור גבוה מאוד. אמנם משנה לשנה אנחנו נעשים מודעים עוד ועוד לבעיה אך עם זאת חשוב להבין שגילוי מוקדם של מלנומה שטחית יכול להציל את חייכם.

מלנומה שטחית: סיכויי החלמה גבוהים

המלנומה היא אחת המחלות הידועות ביותר בעיקר במדינת ישראל בה אחוז הלוקים במחלה גבוה מאוד ביחס לעולם, כאשר אפשר לייחס את השמש החזקה לסטטיסטיקה העגומה, אך גם את רמת המודעות של האוכלוסייה לבעיה. המלנומה היא גידול שנוצר בגלל המלנוציטים, תאי העור שמייצרים את הפיגמנטים בגופנו. עדיין יש חילוקי דעות וחוסר ידע בקרב המדענים והחוקרים מדוע הדבר מתרחש אך ידוע לנו שאותה ממאירות של תאים יכולה לייצר גרורות ולשלוח אותם למקומות אחרים בגוף. כאשר הגרורות עוד לא נוצרות והממאירות קורת רק באותו אזור בו הייתה שומה חשודה, זוהי מלנומה שטחית שניתן להסירה וסיכויי ההחלמה בה גבוהים.

רופא עור יסביר לכם הכול

מלנומה שטחית נוצרת בגלל סיבות לא ידועות אך כיום בקרב הרופאים יש קונצנזוס על קבוצות הסיכון שבהם כדאי מאוד ללכת להיבדק. כאשר ישנן נקודות עור חשודות, זאת אומרת לא סימטריות, נקודות חדשות שצצות עם השנים, נקודות שמוציאו דם או שהן גבוהות מידי, נקודות שהגבול שלהן לא ברור או ריבוי של נקודות חן על הגוף, כדאי מאוד ללכת לרופא עור לבדיקה קצרה ולא פולשנית כדי שימליץ לכם על המשך טיפול.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה