השתלות שיניים או שיניים תותבות

הצורך בביצוע הליך של השתלות שיניים קיים גם בקרב אנשים מבוגרים, אשר השנים גרמו לכך ששיניהם יתבלו וישחקו, אך לא רק. אנשים סובלים ממצבים של אי תקינות בשיניים וסיטואציות של חוסר בשן אחת או בכמה שיניים גם בגילאים צעירים יותר. מצב זה עשוי לגרום לקושי בלעיסה, לפגיעה בדיבור תקין, וכמובן לפגיעה במראה ובאסתטיקה, שגורר בעקבותיו גם ירידה בביטחון העצמי. השתלת שיניים יכולה לספק פתרון במצבים אלו, אם מדובר בהשתלה של שתל דנטלי קבוע, או השתלה זמנית של שיניים תותבות.

על ההבדלים בין השתלה דנטלית לתותבות

השתלה של שיניים תותבות הינה תהליך בו מותקנות שיניים מלאכותיות, תותבות, תוך הישענות על קו החניכיים. שיניים תותבות אינן מהוות פתרון קבוע, ומשמשות בעיקר כפתרון זמני, לעיתים מקדים את הליך ההשתלה הדנטלי. שיניים תותבות אכן זולות משמעותית מהשתל הדנטלי, אך יש להן לא מעט חסרונות. כאמור לא מדובר בפתרון קבוע, בנוסף, שיניים תותבות יכולות ליצור תחושה לא נעימה, בגלל מיקומם בפה, והצמדותן לקו החניכיים. לשיניים מלאכותיות אלו מרקם לא טבעי, בדר אשר עשוי להקשות גם על האכילה. שיניים תותבות נתמכות על ידי החניכיים, שלרוב אינן מצויות במצב תקין, והדבר עשוי ליצור עליהן לחץ ולהחמיר את המצב.

השתלת שיניים מהסוג הדנטלי מהווה פתרון קבוע למצבי חוסר בשיניים. ההשתלה מתבצעת בהליך כירורגי, אשר מספק יציבות מרבית, ולכן, בניגוד לשיניים תותבות, לא קיים חשש לתזוזה או אפילו נפילה של השיניים מהפה, מצב מביך לכל הדעות. במסגרת הטיפול, לאחר אבחון והתאמה של סוג ההשתלה המתאימה, מבוצע חתך בחניכים ומושתל שתל דנטלי. לאחר מכן מונח על השתל כתר שן. חלק מסוגי הטיפולים דורשים כמה שלבים, ועשויים לארוך כמה חודשים וחלק פשוטים יותר ואמורים להסתיים ביום אחד. שיניים דנטליות אינן דורשות תחזוקה, בניגוד לשיניים תותבות. קיימים כמה סוגים של השתלות שיניים מהסוג הקבוע, וחשוב כמובן להתאים את סוג ההשתלה למצב של המטופל.

היכן ניתן לבצע השתלה של שיניים תותבות

לצורך ביצוע טיפול השתלות שיניים תותבות יש לפנות לרופא שיניים, מומחה בביצוע השתלות שיניים. ניתן לבקש המלצות ממכרים, אשר עברו תהליך דומה, ויוכלו לספר לכם על התהליך ועל הטיפול שעברו. רופא השיניים יוכל להמליץ לכם על הטיפול הנכון והמתאים ביותר עבורכם, ולומר האם טיפול השתלה של שיניים תותבות מומלץ על פני כל טיפול השתלה אחר, וכך תוכלו לקבל החלטה על סוג הטיפול.

לפני שאתם מקבלים החלטה לבצע השתלות שיניים תותבות, חשוב להבין ולהתמצא בכל היתרונות והחסרונות של תהליך זה, ולקבל החלטה מושכלת. יש לברר מה כולל התהליך, מה נעשה בכל שלב בו, מה היא תקופת הריפוי וההחלמה, ומה נדרש מכם על מנת לשמר את תוצאות הטיפול על הצד הטוב ביותר.

השתלות שיניים

 

 

 

 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה