אובדן כושר עבודה

מהו המצב של אובדן כושר עבודה?

כאשר אדם נמצא תחת ההגדרה של אובדן כושר עבודה, הדבר בעצם אומר כי נפגע היכולת שלו לעבוד ולהשתכר כבעבר. יש לזכור כי פגיעה ביכולת של האדם לעבוד, פוגעת ישירות גם באיכות החיים שלו – המשכורת שלו יורדת באופן משמעותי, ולרוב נלווים לכך טיפולים רפואיים שונים. הדבר עלול לפגוע באדם ובכל משפחתו שכעת אורח חייה השתנה. על כן, פותח גם הביטוח מפני אובדן כושר עבודה. הביטוח בא בעצם לדאוג לכך שהאדם שאיבד את יכולתו לעבוד – יקבל פיצויים מתאימים שישמרו על רמת החיים שלו.

אובדן כושר עבודה

מי מבטח במצבים הללו?

ראשית, כלל אזרחי מדינת ישראל, מבוטחים בביטוח הלאומי ואמורים לקבל קצבת אובדן כושר עבודה, במידה והביטוח הלאומי קבע כי הם איבדו את יכולתם להשתכר. יש לשים לב כי הדבר נקבע בתנאי שהוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי קבעה זאת, עם אחוזי הנכות התפקודית המתאימים – ואז אתם גם תקבלו קצבה בהתאם.

חברות הביטוח הפרטיות יכולות גם להיות גוף משלם של קצבות אובדן כושר עבודה בהן לא מעט שכירים מבוטחים דרך המעסיק. גם עצמאים כמובן יכולים להיות מבוטחים בפוליסה פרטית. היתרון בפוליסה הפרטית הוא שההפעלה שלה היא לרוב מהירה יותר – והכיסוי בה עבור אובדן כושר עבודה הוא כיסוי רחב יותר מזה שהביטוח הלאומי מעניק, וכך אתם יכולים לקבל קצבה טובה בשעות הקשות בחייכם.

איך קובעים את גובה הקצבה?

גובה הקצבה של אובדן כושר עבודה נקבע באופן יחסי על פי השכר שלכם. הקצבה היא לרוב בשיעור של 75% מהשכר הממוצע שלכם בשנים האחרונות. הרעיון הוא כאמור – לשמור ככל האפשר על רמת החיים שלכם, כפי שהיא הייתה עד כה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה