חלקי חילוף למשאיות

 חלקי חילוף למשאיות – גלגלים וצמיגים

משאיות הן כלי רכב גדולים העובדים בצורה מאומצת ובשל כך הם זקוקים להחלפת צמיגים לעיתים תכופות יותר מכלי רכב אחרים. חשוב לזכור כי הצמיגים הם למעשה הקשר של הרכב עם הכביש ונסיעה עם צמיגים לא תקינים או שחוקים מידי עלולה להוביל לתאונות קשות ואף קטלניות. אולי יותר מכל חלק אחד במשאית הצמיגים הם המרכיב החשוב ביותר שגם נשחק במהירות הגדולה ביותר בגלל תפקידו המיוחד.

מכיוון שמשאיות שוקלות טונות רבות כאשר הן מובילות מטענים מסוגים שונים, הרי שברור כי צמיגי המשאית חייבים להיות מותאמים לגודל המשאית ולמשקל שהיא רשאית לשאת או לגרור. צמיגים הם חלקי חילוף למשאיות שיש לבחור בקפידה ועל פי הוראות הייצרן המדוייקות.

החלפת צמיגים במשאית

בניגוד לרכבים פרטיים שהם בעלי ארבעה צמיגים בלבד, במשאיות יש כמה זוגות של גלגלים. עובדה זון מקלה על נהג המשאית בהחלפת צמיגים. בגלל חלוקת העומס על מספר רב יותר של צמיגים יכול נהג המשאית להמשיך בנסיעה למרחק קצר כאשר מתגלה תקר באחד הגלגלים או שאחד מהם נשחק. בצורה זו הוא יכול להגיע עד למוסך הקרוב על מנת להחליף או לתקן את הצמיג.

כיצד להחליף צמיגים וגלגלים

את הצמיגים במשאית יש להחליף כאשר הבדיקה במוסך מצביעה על שחיקה של הצמיגים. אין לקחת סיכונים בעניין זה ויש להחליף את הצמיגים מיד. חלקי חילוף למשאיות אלה ניתן להשיג בפנצ'ריות המתמחות במשאיות ויש להקפיד כי הצמיגים המוחלפים הם צמיגים מקוריים או כאלה המורשים על ידי היצרן וכי הם עומדים בכל דרישות התקן של היצרן וגודל המשאית. גם את הגלגלים עצמם יש להחליף מעת לעת כאשר מתגלים בהם עיוותים או תקלות אחרות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה