תכנון מס

תכנון מס במקלטי מס

אין כל צל של ספק כי כיום יש אפשרות בעזרת תכנון מס נכון ומקצועי למצוא פתרונות יצירתיים שונים כאלה ואחרים ולקצץ בהוצאות המס המושלמים עבור עסק כזה או אחר. יש כל מיני דרכים לעשות זאת באופן חוקי. תכנון מס מוכר הוא שימוש בתאגידים זרים הרשומים במדינות הנחשבות כמקלטי מס. ישראלים רבים רושמים חברות שברשותם במדינות המשמשות כמקלטי מס כמו איי הבתולה הבריטיים, או אחרים וזאת מתוך נוחות הרישום וההתאגדות, העלות הנמוכה והיציבות הפוליטית והכלכלית, המצאות תשתיות בנקאיות מתקדמות והמצאות שירותים מקצועיים מתקדמים ברמה מאד גבוהה.

tax

היתרונות והחסרונות של מקלט מס

תכנון מס שכזה מקנה שני יתרונות עיקריים: שיעור מס חברות נמוך והקטנת החשיפה לניכוי מס במקור. במידה ובעלי החברה לא מושכים דיבידנד ניתן ליהנות מהיתרונות של דחיית המס, ומס נדחה הוא מס שנחסך. את הכספים שנחסכו ניתן להשקיע בעסקאות נוספות ועל ידי כך להמנע מתשלום מיסים במדינת התושבות.

שימוש נפוץ שנעשה בשיטה זו הוא לצרכי אחזקת קניין רוחני. בעלי הקניין הרוחני שמגיעים ממדינה שבה שיעורי המס גבוהים, מעבירים אותו לתאגיד במדינת מקלט מס וזה מעניק זכויות שימוש בו, ועל ידי כך ההכנסות מתגמולים נהנות ממיסוי נמוך בהרבה.

שימוש נוסף בשיטה זו נעשה על ידי רישום "תאגיד מימון" במדינת מקלט מס שמטרתו היא מתן הלוואות. ההכנסות מהריבית על ההלוואות נהנות משעור מס נמוך ביותר. ומן הצד השני, מקבלי ההלוואה יכולים ליהנות מניכוי בגין הוצאות המימון שלהם. נהנים אלה הם בדרך כלל אנשים הקשורים בתאגיד המלווה.

על מנת שחברה תחשב כזרה במדינת מקלט מס יש לדאוג כי השליטה על העסק וניהולו לא יעשו מישראל כולל לא פעולות אדמיניסטרטיביות של העסק, כולל ניהול ואחזקת ספרי העסק ובעיקר קבלת החלטות בנוגע לעסק ולפעילותו השוטפת.

חשוב לציין כי דרושה מידה רבה של זהירות במילוי תוכן של חברה המאוגדת במקלט מס. כי במידה והחברה משמשת חברת קש ללא תוכן עסקי כלל, רשויות המס במדינות השונות יתעלמו ממנה וכל תכנון המס עלול לקרוס באחת.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה