חזרה בתשובה

אודות חזרה בתשובה

מה היא בעצם חזרה תשובה? לאן שבים? מהיכן? מה היא חזרה בתשובה אמיתית? צריך להבין, כי לא תמיד ישנן תשובות ברורות לשאלות אלו וכמוהן גם שאלות אחרות אשר נוגעות לנושא של חזרה בתשובה. תשובה – זו היא בעצם השבת הדבר למקום ממנו נלקח. שאלה היא חוסר ידיעה, אדם בעל חוסר ידיעה. אבל לאן באמת צריך לחזור הלכה למעשה בסופו של דבר? חזרה בתשובה – קבלת תשובות לכל השאלות, כך שתודעתו של האדם מגיעה למצב בו נגמרות השאלות, זאת כיוון שהוא מצא כבר את התשובות לשאלות כולן.

Peru_Machu_Picchu_Sunrise_2

חזרה בתשובה

תהליך חזרה בתשובה – הבנה והכרה של כל מה שמתרחש באמת במציאות. זו היא תשובה – חזרה להבנת מהות המציאות. מדובר בתווך המקיים את הכול. מהות המציאות קיימת בכל דבר אשר מן הסתם קיים בעולמנו. אין דבר בר – קיימא, אשר אינו מלא בקיום של המציאות ושל העולם. חזרה בתשובה – כאשר שב האדם בתשובה וחוזר להיות באיחוד אחד עם המציאות.

אחדות אחידה ואמיתית

מצדה של המציאות האמיתית, מדובר בהבנת המציאות לכל דבר וענין כמובן מטבע הדברים, בהבנת האובייקטים כולם במציאות זו, וגם בהבנת אלו אשר מן הסתם אינם באמת אובייקטים, אך כנראה אין לנו דרך אחרת לתאר את מה שקשה לתאר, ועל כן אנו מכנים גם הדברים הללו, בשם אובייקטים. עניינה של המציאות האמיתית, היא שהיא מצידה מהווה את כל מה שקיים – כל אשר קיים הוא אחד.

השבת רגעים אבודים של אדם

שאלה חכמה היא – כיצד יכול אדם להשיב אליו רגעים אבודים שאבדו לו בזרמי הזמן והמחשבה? באם עבר בכל מקרה את מה שעבר, הוא יכול עדיין לשמוח בהווה. והרי לשם מה ואז גם – כיצד, יכול האדם להחזיר לעצמו את הרגעים האבודים? האם יכול אדם להחזיר אחורנית את הגלגל? התשובה לכך היא, שבאפשרותו של אדם להשיב לעצמו ימים אבודים, רגעים אבודים בהם לא הפגין או חש רגש של שמחה, זאת באמצעות חזרה שוב ושוב למצבי העבר אותם חווה באופן חיובי. זוהי חזרה בתשובה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה