עצמאי שכיר

שאלות ותשובות על עצמאי שכיר

לאחרונה הופך יותר ויותר פופולארי השירות הייחודי של עצמאי שכיר. אם לא ידעתם, כדאי שתפנימו, כי כיום כל שכיר יכול לעבוד בתור עצמאי, כולל הוצאות חשבוניות, ללא צורך בפתיחת תיק במס הכנסה. לא רבים יודעים זאת, אך בשנים האחרונות אפשרות העבודה במסלול עצמאי שכיר קורצת לדורשי עבודה רבים. חוסר המידע לגבי עבודה של עצמאיים או שכירים והאופן בו ניתן לשלב עבודה כזו בקריירה מונעים כמות גדולה יותר של מועסקים, ולכן חשוב לתת מענה למספר שאלות בסיסיות רגע לפני שאתם מכריעים באיזה סטאטוס תעבדו: עסק עצמאי או עצמאי שכיר הנעזר בשירותים של חברה, אשר בעצם הופכת אותו לשכיר בעיני החוק, ובעיני רשויות המיסים השונות, כמו מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.

החוק והיתרונות

ראשית, חשוב להדגיש כי עצמאי שכיר הוא מסלול חוקי לחלוטין. חברות המוציאות את החשבוניות והתלושים רשומות במשרדי מס הכנסה, מע"מ והביטוח הלאומי ופועלות בשקיפות מלאה. בנוסף, חברות כאלה בארץ ובעולם מלוות ברואה חשבון מקצועי המתמחה בנושאים מן הסוג הזה. שירותי עצמאי שכיר מתאימים לבעלי עבודה שרוצים לחסוך בהוצאות. מנגד, חברות המעוניינות לוותר על יחסי עובד-מעביד יכולות ליהנות גם הן ממסגרת של עצמאי שכיר.

צורת העבודה

שיטת עצמאי שכיר עובדת בצורה מאוד פשוטה. המועסק רשום בחברה כשכיר, והחברה מוציאה את חשבוניות המס ומנפיקה תלושי משכורת. בתלושים מופיעים כל הסעיפים הרגילים להם מחויבים שכירים: מס הכנסה, ביטוח לאומי וכדומה. במסגרת עצמאי שכיר ניתן גם לקבל החזרי הוצאות ואפילו מע"מ שהוא במסגרת העיסוק.

גביית עמלות ותשלומים נוספים

חברות המספקות שירות עצמאי שכיר לרוב אינן גובות דמי רישום, אך מצד שני הן גובות עמלה מהעובד לאחר קבלת הכסף מהלקוח. שירותי עצמאי שכיר אינם מגבילים את גובה הסכום או השכר, משום שהעמלה נגבית כאמור על בסיס אחוזים. ניתן ליצור קשר עם חברות עצמאי שכיר על מנת לקבל פרטים נוספים ולהתעניין לגבי צורת עבודה מומלצת. פרילאנסרים, עצמאיים ושכירים שמעוניינים לחסוך בהוצאות יכולים לנצל באופן מיידי תעסוקה המשלבת בין עצמאי לשכיר.

עצמאי שכיר

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה